Meniu Uždaryti

Didžiasaliečiai gynė Aukštaitijos regiono garbę

Birželio 8 d. Vilniuje, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre, vyko respublikinių varžytuvių „Mūsų lobynai“ ir mokinių, gebančių kalbėti tarmiškai, varžytuvių „Tarmių lobynai“ finaliniai turai.
Varžytuvių tikslas – siekti etnografinių regionų savitumo išsaugojimo ir suaktualinimo, skatinti mokinius domėtis ir pažinti gimtojo krašto tradicinę kultūrą, ugdyti etnokultūrinį kūrybiškumą, baltišką pajautą, puoselėti tarmes, papročius ir tradicijas.
Varžytuvių dalyvių pasirodymus vertino patyrusi komisija: dr. Aurelija Gritėnienė, Lietuvių kalbos instituto vyresn. mokslo darbuotoja, dr. Rasa Paukštytė-Šaknienė, Lietuvos istorijos instituto vyresn. mokslo darbuotoja, Loreta Lichtarovičienė, Vilniaus „Židinio“ suaugusiųjų gimnazijos etninės kultūros mokytoja metodininkė.
Varžytuvių vedėjas Darius Mockevičius džiaugėsi pavienių pasakorių tarmės puoselėjimu, rasdamas laiko pakalbinti kiekvieną dalyvį. Juk pasaulyje mes, ko gero, esame patys unikaliausi, nes tokioje mažoje teritorijoje turime tiek daug ir tokių skirtingų tarmių, kurių skambesį ir išgirdome ,,Tarmių lobynų“ etnokultūros varžytuvėse. Šįkart Aukštaitijai atstovavo Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos IVg kl. mokinys Algirdas Pauliukėnas. Tai paskutinis mokyklinis Algirdo, užaugusio su „Tramtatuliu“ ir „Tarmių lobynais“, konkursas, ir labai smagu, kad jo pasakojimas buvo įvertintas I – ąja vieta.
Gražiai pasveikintos ir „Mūsų lobynų“ varžytuvių visų regionų komandos: Aukštaitijos, Dzūkijos, Suvalkijos, Mažosios Lietuvos bei Žemaitijos. Taip simboliškai užbaigiamas Lietuvos etnografiniams regionams skiriamų atmintinų metų ciklas. Ir čia Aukštaitijos regionui atstovavo Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos moksleiviai: Algirdas Pauliukėnas, IVg kl., Silvestras Pilipenko, IIIg kl., Danielė Cvek, IIIg kl., Kamilė Filipavičiūtė, IIg kl., Julius Martinėnas, Ig kl. ir Jurgita Pauliukėnaitė, 7 kl. Ši komanda varžytuvėse užėmė II vietą.
Varžytuvės labai šiltai subūrė visų regionų dalyvius, buvo puiki proga aktualizuoti savitą kiekvieno regiono tradicinę kultūrą. Moksleivių komandos stebino savo krašto, tautinio kostiumo išskirtinumu, rodė tautosakos paveldą, mokė tik jų etnografiniam regionui būdingų šokių, dainų, žaidimų, supažindino su kulinarinio paveldo išskirtinumu. Kiekvienas regionas yra unikalus ir nepakartojamas, tačiau šiose varžytuvėse visi jautėsi tarsi didelė darni šeima. Džiaugiamės, kad mūsų gimnazistai, paruošti mokytojos Skaidrės Pauliukėnienės, deramai įsilieja į šią šeimą, ir sveikiname puikiai pasirodžius!